dinsdag 21 april 2020

Goeiemorgen lieve kinderen,

Vandaag 'al' de tweede lesdag vanuit 'mijn kot'.

Voor wiskunde staat vandaag les 133 (delers) op de planning.

Ik heb opnieuw een video voor jullie gemaakt.
Ik heb geprobeerd om het werkboek erbij te nemen en heb gemerkt dat ik eigenlijk ook oefeningen kan aanduiden/maken.

Probeer dus goed mee te volgen...je kan ook op pauze duwen tijdens de video en dan eerst een bepaalde opdracht proberen af te werken.

* Wiskunde: les 133 (delers)

https://www.loom.com/share/c0c40fca945e4804bd1f1889a465ddfb

* Taal: thema 8 les  4 (soorten zinnen)

Bij deze les heb ik geen video. Maar ik zal hier kort wat extra uitleg typen.

LEES het kader aandachtig: 4 soorten zinnen ( de uitroep - de vraag - het bevel - de mededeling)

Oefening 1 (blz. 39)

Gebruik kleurpotloden aub
Kijk ook naar het kader (blz. 38) waar alle uitleg staat

Oefening 2 (Blz. 39)

Lees alle zinnen
Kijk naar de tekeningen
Vergeet niet om het juiste leesteken erbij te schrijven (.  ?   !  )
ps: een zin begint ook altijd met een HOOFDLETTER

Oefening 3 (blz. 40)

Lees alle hokjes & denk na : op welke manier heb jij het liefst dat een agent tegen jou praat?
Probeer kort uit te leggen waarom je dat vindt.

Oefening 4 (blz. 40)

Benoem de leestekens.
Kies uit:   komma  -  punt  - vraagteken  - uitroepteken  - dubbele punt

EXTRA
Vergeet niet om af en toe ook te werken in de bundel 'Lente'. Gebruik hiervoor google (zoekmachine)!

Vele groetjes, juf Nikki

Reacties