Dinsdag 28 april 2020

Goeie-dinsdag!!!

We starten vandaag met deel 2 voor wiskunde.
Gisteren zijn we gestart met de (herhalings)les over hoeken.

* Wiskunde: les 138 : driehoeken indelen volgens het aantal hoeken

Nu plakken we daar een woord voor, namelijk DRIEhoeken.

Bekijk zeker het filmpje op Xnapda, want dit is NIEUWE LEERSTOF.
Ook in het neuze-neuze-boekje kijken kan een grote steun zijn.

 
Ik heb mijn best gedaan om via het bordboek deze les aan jullie uit te leggen.
Veel kijk- en luisterplezier.
 
 
 
 * Taal: thema 7: herhaling begrijpend lezen

Voor de rest van deze week heb ik jullie extra werkblaadjes voor taal bezorgd.
Het blijft belangrijk om niet zomaar de lessen te maken in het werkboek. Dat doen we in de klas ook niet. We nemen de tijd om te herhalen, extra te oefenen & vooral met taal bezig te blijven.

Ik heb over deze les geen video gemaakt.

Oefening 1 : denk na waar je zo'n combinatie ziet van tekst/tekeningen
Oefening 2: kijk goed uit welke tekstsoorten je kan kiezen & lees de kaders met tekst zeker 2x
Oefening 3: fantasie (fictie = verzonnen) & realiteit (non-fictie = niet-verzonnen)
Oefening 4: hoofdgedachte = belangrijkste informatie in een tekst

Veel leesplezier,
juf Nikki

Reacties

  1. dag juf de les van vandaag was super leuk groetjes Aaron

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Aaron, wat ben je enthousiast! Doe zo verder...ik ben trots op jou!

      Verwijderen

Een reactie posten