donderdag 23 april 2020

Goeiemorgen allemaal!

Vandaag een stralende dag....opstaan met een blauwe hemel geeft mij toch een beetje een zomers gevoel.
Vanavond staat er bij ons alvast een gezins-bbq op de planning!

Maar eerst vliegen we erin:


*Wiskunde: les 135 (gelijkvormigheid & gelijkheid van vorm)


Voor deze les start, is het zeer handig om eerst onderstaande video te bekijken (Xnapda). Hierin wordt de 'leerstof' van deze les leuk uitgelegd.

https://www.xnapda.be/filmpjes/3de-leerjaar/gelijkvormigheid

Daarna kun je mijn video bekijken: hierin leg ik de opdrachten uit het werkboek uit & maak ik een aantal opdrachten samen met jullie. Natuurlijk overloop ik niet alle oefeningen, de rest is aan jullie.

 https://www.loom.com/share/6d745fbb54ea46639b6acae592648102



* Taal: thema 8 les 5 (juist lezen: werkblad)

Gisteren hebben jullie de leestekst (tekst A, B of c) al 3x gelezen.
Om jullie geheugen wat op te frissen, is het zeker aangeraden om de tekst nu nog een laatste keer te lezen.

Klaar?
Dan kunnen jullie starten met het maken van het bijhorende werkblad: zie werkboek taal
De oefeningen gaan allemaal over verkleinwoorden (dit is herhaling).
-A tekst: blz. 41
- B- tekst: blz. 42
-C-tekst:  blz. 43

Je MOET enkel de oefeningen maken die bij jouw tekst horen. Natuurlijk MAG je alles uitproberen...

Tot morgen, juf Nikki

ps: ik heb nog van niemand een leuk mailtje (smartschool) ontvangen...ook al is het gewoon om te laten weten dat alles vlot lukt.
Natuurlijk mag je mij ook mailen als iets minder goed lukt, er vragen zijn, .....

Reacties