Maandag 27 april 2020

Goeiemorgen,

Na een bewogen weekend (toch best wel veel vraagtekens over de nabije toekomst) vliegen we er vandaag terug (rustig) in.

Voor rekenen staat vandaag een les gepland die ik verdeeld heb over 2 dagen (vandaag deel 1 & morgen deel 2).

* Wiskunde: les 138: hoeken

Zowel in ons neuze-neuze-boekje als op Xnapda staat de uitleg (herhaling). Bekijk dit voordat je aan het werk gaat. De filmpjes zijn op een grappige, maar zeer correcte manier gemaakt.

https://www.xnapda.be/filmpjes/4de-leerjaar/soorten-hoeken-scherp-recht-stomp

Ook ikzelf heb terug geprobeerd om jullie op weg te helpen (zie Loom-video).

https://www.loom.com/share/7cfc6184a33f466387febc5a863bd92c

 * Taal: thema 8 les 8 (nadenken over zinnen + werkwoorden)

Onderstaande Xnapda filmpjes gaan over de werkwoorden (herhaling).

tegenwoordige tijd werkwoorden (NU)


verleden tijd werkwoorden  (VERLEDEN)

 
Ik zal ook proberen om voor taal wat extra video's te maken om samen met jullie de opdrachten te overlopen, zinnen voor te lezen, enz...
 
Hier alvast deze voor vandaag:
 
Neem gerust de tijd om een video/filmpje   eens opnieuw te bekijken (controleren of je alles hebt gemaakt zoals gevraagd) of op pauze te zetten (om na te denken over eigen antwoorden).

Ik hoop dat jullie allemaal goed bezig zijn...maar ik blijf slechts een handvol leerlingen hebben die mij terug mailen: dus als jullie vragen hebben of gewoon eens de nood om mij een bericht te sturen....DOEN :-) 

Tot morgen,
juf Nikki

Reacties