Goeiemorgen allemaal!
1) Vandaag staat voor wiskunde les 134 op de planning.
Les 134 is een herhalingsles cijferen.
Ik heb hieronder een aantal filmpjes over hoe we ook alweer gaan cijferen:
* optellen
https://www.xnapda.be/ filmpjes/3de-leerjaar/ cijferend-optellen-tot-1-000- met-2-overschrijdingen-manier- 1
* aftrekken
https://www.xnapda.be/ filmpjes/3de-leerjaar/ cijferend-aftrekken-tot-1-000- met-2-overschrijdingen-manier- 2
* vermenigvuldigen
https://www.xnapda.be/ filmpjes/3de-leerjaar/ cijferend-vermenigvuldigen- tot-1-000-met-1- overschrijding-manier-4
Bekijk eerst rustig de filmpjes voor je aan het werk gaat.
Ook heb ik alweer een video over deze les gemaakt, waarbij de uitleg over de schatting nuttig kan zijn.
https://www.loom.com/share/ 1468572c984241518386217da4e3ea bd
Denk eraan:
- We werken met schrijfpotlood
- Schrijf steeds de datum bovenaan op het werkblad
- als je zelf een oefening moet opschrijven (al cijferen), gebruik dan een lat om rechte lijnen te tekenen (anders staan je cijfers niet netjes onder elkaar).
2) De taalles van vandaag is een LEESles (zie taalboek)
Wij noemen dit in de klas groepswerk A-B-C-lezen (volgens jouw leesniveau).
leestekst A: taalboek blz. 38-39
Leestekst B: taalboek blz. 40-41
Leestekst C: taalboek blz. 42-43
Lees de tekst zeker 3 keer en probeer daarna in je eigen woorden te vertellen waarover de tekst ging. Zo kun je nagaan of je wel begrijpt/onthoudt wat er geschreven staat.
Morgen mogen jullie dan de bijhorende oefeningen maken (volgens A,B of C-tekst).
Veel succes vandaag,
ps: jullie mogen mij gerust eens mailen om te laten weten hoe het gaat!!!
Groetjes,
juf Nikki
1) Vandaag staat voor wiskunde les 134 op de planning.
Les 134 is een herhalingsles cijferen.
Ik heb hieronder een aantal filmpjes over hoe we ook alweer gaan cijferen:
* optellen
https://www.xnapda.be/
* aftrekken
https://www.xnapda.be/
* vermenigvuldigen
https://www.xnapda.be/
Bekijk eerst rustig de filmpjes voor je aan het werk gaat.
Ook heb ik alweer een video over deze les gemaakt, waarbij de uitleg over de schatting nuttig kan zijn.
https://www.loom.com/share/
Denk eraan:
- We werken met schrijfpotlood
- Schrijf steeds de datum bovenaan op het werkblad
- als je zelf een oefening moet opschrijven (al cijferen), gebruik dan een lat om rechte lijnen te tekenen (anders staan je cijfers niet netjes onder elkaar).
2) De taalles van vandaag is een LEESles (zie taalboek)
Wij noemen dit in de klas groepswerk A-B-C-lezen (volgens jouw leesniveau).
leestekst A: taalboek blz. 38-39
Leestekst B: taalboek blz. 40-41
Leestekst C: taalboek blz. 42-43
Lees de tekst zeker 3 keer en probeer daarna in je eigen woorden te vertellen waarover de tekst ging. Zo kun je nagaan of je wel begrijpt/onthoudt wat er geschreven staat.
Morgen mogen jullie dan de bijhorende oefeningen maken (volgens A,B of C-tekst).
Veel succes vandaag,
ps: jullie mogen mij gerust eens mailen om te laten weten hoe het gaat!!!
Groetjes,
juf Nikki
Reacties
Een reactie posten