Hallo iedereen!
Hopelijk kunnen jullie ondertussen al vlot werken met de klasblog & de steeds bijhorende links (Xnapda + loom-video's)?
Vandaag staan er terug 2 lessen op de planning ( wiskunde & taal).
Ik zal eens starten met onze taalles. Het maakt niet uit hoor in welke volgorde je de lessen maakt, maar dan lijkt het eens 'anders'.
* Taal: thema 8 (extra werkbladen)
==> Leestekens
==> Werkwoorden
Als je de les wil starten met wat herhalingsuitleg (enkel over de soorten zinnen + leestekens), dan kun je dit via de volgende link doen:
https://www.xnapda.be/filmpjes/3de-leerjaar/leestekens-en-soorten-zinnen
Dit is de video die ik voor jullie heb ingesproken:
ps: er is wat achtergond-lawaai te horen...de kinderen waren blijkbaar toch luider dan verwacht, maar ook dat hoort erbij.
https://www.loom.com/share/ 43bfccdbf65c40d18f65d305c1394c 8d
Voor wiskunde is het vandaag iets moeilijker, maar zul je wel zien dat we dit al een paar keer samen hebben gedaan. Dit is zeker geen echte rekenles (ook in de les taal & WO-les hebben we dit al nodig gehad).
* Wiskunde: les 139 : tabellen en grafieken
Neem zeker voldoende tijd om rustig te luisteren naar mijn uitleg & maak/ teken dan zelf de tabel/grafiek met schrijfpotlood (kleurpotlood) en zet ondertussen mijn video op pauze. Anders ga je te vlug willen werken en dan zal het slordig worden.
Veel werkplezier:
https://www.loom.com/share/ 3abeaa1abfc14c1586c30516238471 02
Hopelijk kunnen jullie ondertussen al vlot werken met de klasblog & de steeds bijhorende links (Xnapda + loom-video's)?
Vandaag staan er terug 2 lessen op de planning ( wiskunde & taal).
Ik zal eens starten met onze taalles. Het maakt niet uit hoor in welke volgorde je de lessen maakt, maar dan lijkt het eens 'anders'.
* Taal: thema 8 (extra werkbladen)
==> Leestekens
==> Werkwoorden
Als je de les wil starten met wat herhalingsuitleg (enkel over de soorten zinnen + leestekens), dan kun je dit via de volgende link doen:
https://www.xnapda.be/filmpjes/3de-leerjaar/leestekens-en-soorten-zinnen
Dit is de video die ik voor jullie heb ingesproken:
ps: er is wat achtergond-lawaai te horen...de kinderen waren blijkbaar toch luider dan verwacht, maar ook dat hoort erbij.
Voor wiskunde is het vandaag iets moeilijker, maar zul je wel zien dat we dit al een paar keer samen hebben gedaan. Dit is zeker geen echte rekenles (ook in de les taal & WO-les hebben we dit al nodig gehad).
* Wiskunde: les 139 : tabellen en grafieken
Neem zeker voldoende tijd om rustig te luisteren naar mijn uitleg & maak/ teken dan zelf de tabel/grafiek met schrijfpotlood (kleurpotlood) en zet ondertussen mijn video op pauze. Anders ga je te vlug willen werken en dan zal het slordig worden.
Veel werkplezier:
https://www.loom.com/share/
Reacties
Een reactie posten